august 2012

Mobilblogg: travel pike

Hei! Har ikke hatt tid til å blogge denne uken, tiden bare springer avgårde og jeg må stadig minne meg selv på at døgnet bare har 24 timer. Dagene har gått til å være med familie, shopping, lekser, skole og venner. Har kommet meg i rutinene, selv om det er travelt. Regner med at fra fredag blir det normal blogging igjen, må bare se om alt går som det skal. Jeg koser meg i allefall, selv om jeg har mye å gjøre!

Gårsdagens festligheter

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra Marie etter å ha vært der siden i går. Etter skolen i går dro jeg og noen venninner ut for å spise på alfa, utrolig god mat! Såpe kvelden havnet vi på fest i tverrelvdalen med en god del andre. Var utrolig morsomt, også at vi satt i et svært partytelt. Var utrolig morsomt å møte folkene igjen, og vi hadde det morro der utover natta. I dag har bare jeg og Marie sett film og spist god mat. Resten av helga skal jeg bruke på teorilesing, må få tatt teorien i løpet av et par uker.

Et nytt skoleår

Har ikke blogget på en god stund, men har skjedd veldig mye. Har blant annet vært på telttur på Mathisvannet, på døgn i elva, skolen har startet og jeg har vært en del med venner og familie. I dag gikk studieforberedense opp til Haldde, noe som vil si ca 500 elever. Var folk bak oss og foran oss hele tiden. Dessverre fikk vi ikke det beste været, tåke og sludd hele dagen. Men var uansett en fin tur, men tung. Så derfor tror jeg det blir en tidlig kveld. De neste dagene skal jeg egentlig bare være med venner og kose meg, også må jeg øve mer til teorien. Har mange planer framover , så kan bli veldig mye blogging å.

Mobilblogg: de siste dagene med sommerferie

Hei! I dag gikk jeg og familien opp til hytta for en liten trimtur, i og med at det var så fint vær. Lagde middag det oppe i samme slengen, kyllingfilet. Elsker virkelig å gå dit opp, for man får en fantastisk utsikt over hele dalen, og huset vårt. Er så fint å bare sitte der og tenke. Ellers har jeg skrevet opp 50 jentefilmer jeg MÅ se, så har sett 2 i dag. Er det noe jeg elsker så er det typiske jentefilmer. Kan jo legge ut omtale av et par av filmene, og skrive min mening en dag. Ellers skal jeg og noen venner på telttur i morgen kveld på Mathisvannet, og kjenner jeg oss rett blir det null søvn. Kommer hjem rundt 08 på torsdag, og da er det bare å hoppe rett i dusjen, pakke om og dra til Vilde i kåfjord. Skal nemlig være med henne og noen andre på fiskedøgn i Altaelva, gleder meg! Bli heller ikke soving der, så blir spent å se om jeg klarer å holde meg våken helt til fredag. Derfor tror jeg at det er på tide å sove litt nå, siden det ikke blir mye søvn framover. God natt!

Rumors

Foto; mørketiden nærmer seg

Mørketiden nærmer seg med stormskritt nå. Nå er det begynt å være noen timer mørkt om natten, og før vi vet ordet av det så er det mørkt hele døgnet. Elsker mørketiden med månen, stjernene, nordlyset, telys og fyr i peisen.

Hva syntes du om bildet?

Foto; enduro

I dag ramlet det inn noen endurogutter her, som skulle ha trening på endurobanen vi har her hjemme. Så da fikk jeg tørket av støvet på kameraet, og prøvde å ta bilder av dem. Merket at det var altfor lenge siden at jeg har tatt bilder, for teknikken satt ikke helt. Men får øvd med mye på å ta bilder framover, har ganske mange avtalte fotoshooter som skal bli holdt, og de må unna fort før høstmørket setter inn for fullt.

Hva syntes du om bildene?

Mobilblogg: de siste dagene

Jeg har sagt gang på gang at jeg skal bli flinkere å IKKE mobilblogge, men det har ennå ikke skjedd. I alle fall: gårsdagen ble tilbragt store deler i Alta. Måtte til tannlegen siden det var siste gang jeg fikk gratis time der. Etter tannlegen satt jeg på en kafé et par timer å spiste lunsj og øvde på bilteorien. Begynner å huske tin ganske godt nå, og jeg må få tatt teorien i løpet av et par uker. Ble også sittende å snakke med Marit Elise og Amelie i tre timer på en benk, var så utrolig koselig å få snakket med dem, spesielt siden Amelie er kommet hjem etter et år i USA. I dag har jeg og mamma vært enda en tur på multebærjakt, og denne gangen kom vi hjem med en del. Nå ligger jeg i senga, og skal snart sove. Jeg og mamma starter rundt ni til Finland på en liten jentetur, men kommer hjem igjen på kvelden. Må få med meg finalen i handball i morgen så! God natt.

Mobilblogg: utedag

Nå ligger jeg i senga og skal snart sove. Må opp klokken 7 i morgen siden jeg skal til tannpleier. Men nok om det, i dag har jeg nesten ikke vært inne. Har vært en liten tur på myra med min bestefar for å plukke multebær et par timer. Fikk med meg ganske mye bær hjem. Etter middag gikk jeg en liten tur for å snakke i telefonen, og det var godt. På kvelden fant jeg og mamma ut at vi skulle en tur på myra, men turen ble lengere enn planlagt. Ble en tre/fire timers gåtur i fjellet. Så man kan trygt si at jeg er sliten nå, derfor avslutter jeg med bilder tatt med telefonen.

Mobilblogg: en fin dag

I dag(går) var faktisk en veldig fin dag. Var utrolig fint å ha en dag der jeg ikke hadde planlagt noe, bare gjorde det jeg ville. Dagen ble brukt til serietitting, en veldig lang gåtur, lesing, enda mer serier og litt fotografering. I morgen skal je og bestefar en liten tur på multebærmyra her i Mathisdalen. Bli sikkert veldig koselig, men nå må jeg avslutte før jeg sovner av. Ha en god natt!

Nei, jeg har ikke virus på bloggen.

Flere av dere har spurt meg om jeg har virus på bloggen, for det kommer opp at jeg har det når noen av dere går inn hit. Problemet er der det står hvor mange som er innom bloggen min nå, så det er ikke virus. Flere bloggere har også fått dette, så det er ikke farlig. Jeg skal få fikset dette før morgendagen. Men nå skal jeg øve litt teori, og etter det ta en flott sykkeltur.

Har dere hatt det samme problemet ?

Tverrelvdalen

Hei! Har tilbragt helgen min i dalen hos Marie. Var utrolig koselig å få vært der igjen. Fredag var jeg med et gjeng på kvelden, noe som var ganske koselig selv om mye skjedde. Men ble kjent ned nye folk og det var jo koselig. Lørdag kom også Agnes til Marie og vi var på besøk og ellers bare snakket. Godt å endelig få litt tid sammen med bestejentene igjen! Søndag kom også det flere til Marie og vi koste oss med spill og grilling hele kvelden. Var kjempekoselig. Men det var også utrolig godt å få komme hjem igjen da. I kveld tenkte jeg å ta meg en lang sykkeltur, elsker å bare kunne sykle og tenke. (blogger forresten fra mobilen, derfor blir bildene små).

Foto; the fog

Et fotografi tatt på fjellet, liker så godt oppbyggingen. Med fjellet som speiler seg i vannet, fisken som hopper på vannet, tåken på fjellet og generellt fargene. Hva syntes du?

Ongajavri

Fra søndag til tirsdag var jeg, Agnes, mamma, pappa og lillebroren min på fjelltur. Vi gikk opp til Ongajavri, noe som tar litt over 3 timer fra her jeg bor. Var noen kjempefine dager der med mye fisking, bading og god mat. Selv om været ikke var til å skryte av da vi gikk opp(tåke) eller da vi gikk ned(tåke og regn). Men det var uansett fint å være tilbake der, gleder meg allerede til neste tur.

Siden jeg kom hjem har jeg vært en tur på multebærtur med bestefaren min, og ellers bare slappet av. Prøver å planlegge litt hvordan det blir fram mot skolestart nå, og det ser ut som at det blir mye morro om alt går etter planen. Men nå skal jeg gå å spise middag, så blogges vi heller senere.